باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه صعود به قله شاه نشین(2555 متر) 93/8/9


روز جمعه نهم آبان ماه  طبق برنامه ی پیش بینی شده ی سه ماهه ی فصل پاییز صعود به قله ی شاه نشین اجرا شد. این قله در شمال غرب منطقه ی تفریحی و زیارتی سیراب روستای شلمزار شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد که با ارتفاع 2555 متر ارتفاع مبدا شروع خط الراس قله های آسمان کوه ، خوراسان ، تخت ، اودل ، شاه کرم ، ناز و کهار ، هفت خوان و ... می باشد.

شلمزار از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ استان البرز می باشد این روستا بین دو شهر هشتگرد و نظرآباد واقع است ، نام این روستا برگرفته شده از دو نام شلم + زار به معنای دشت و کوهستانی است که در آن شلم ( گیاهی از خانواده ی کتیرا ) می روییده (  شلمزار = کتیرازا ) . در این روستا چندین درخت چنار وجود دارد که کهن ترین آن حدود 700 سال تخمین زده می شود.

  

طبق هماهنگی های انجام شده با  هفت نفر از دوستان ساعت 6 صبح از هشتگرد به سمت روستای شلمزار حرکت کردیم ، ساعت 6:30 به پارکینگ روستا رسیده و در امتداد جاده ی پاکوب شروع به حرکت کردیم . بعد از کوهپیمایی در دره ی زیبای آسمان کوه که با رد پای زیبای پاییز رنگ آمیزی شده بود و گرفتن چند عکس ساعت 9 به چشمه ی معروف منطقه ( آب زندگانی ) رسیدیم . در کنار چشمه نیم ساعت استراحت همراه با صرف صبحانه صورت گرفت سپس ساعت 9:30 دوباره شروع به حرکت نمودیم. در ادامه ی مسیر آقای ارسطو آقا احمدی اصول اولیه سنگ نوردی را به اعضای گروه که شامل دو نفر عضو جدید هم بودند توضیح داده و بعد از گذشتن از تخته سنگ ها و کمی کوهپیمایی مجدد به قله رسیدیم .

ساعت 11 موفق به صعود قله به همراه همه ی اعضای گروه شدیم و بعد از ملاقات دو نفر از اعضای باشگاه که از مسیر متفاوتی به قله رسیده بودند عکس هایی گرفته شد و مسیر بازگشت را پیش گرفتیم .

هوای منطقه نسبتا سرد همراه با وزش باد بویژه در ارتفاع بود . کوهنوردان دیگر هم در منطقه حضور داشتند. سرانجام ساعت 14 به جاده ی پاکوب شلمزار برگشتیم .

این کوهپیمایی مسولانه و سازگار با حفظ محیط زیست کوهستان اجرا شد و با پاک سازی زباله هایی که مناظر طبیعی را آلوده بود و تذکراتی جهت آسیب ندیدن درختان منطقه انجام شد.

 

عوامل اجرایی برنامه :

سرپرست برنامه و گزارش نویس : الناز زیرک

مسول فنی و جلودار : ارسطو آقا احمدی

عقب دار : علیرضا فلاحت پیشه

عکس ها از یونس رضاخانی و ارسطو آقا احمدی

و با تشکر از ارسطو آقا احمدی و علیرضا فلاحت پیشه که زحمت ایاب و ذهاب دوستان را با ماشین شخصی تقبل نمودند و البته همکاری سایر اعضا.

افراد شرکت کننده در برنامه :

خانم ها : الناز زیرک ، فریبا میر حسینی و فرزانه میر صادقی

آقایان : ارسطو آقا احمدی ، مهرداد ارجمندی ، پرویز افتخاری ، یونس رضاخانی ، داریوش سلطانپور ، علیرضا فلاحت پیشه  و مهدی مخابری

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد