باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه کوهپیمایی به چشمه دوروان 93/8/23

برای رسیدن به طالقان از جاده اتوبان کرج و  وارد شدن به جاده سمت راست آن از شهرهای کرج، هشتگرد، آبیک گذشته و 4 کیلومتر بعد از آبیک، به جاده انحرافی و اختصاصی طالقان می رسید پس از رد شدن از زیاران و طی  مسافت 28 کیلومتر از کناره اتوبان برفراز گردنه ابراهیم آباد، به طرف شمال حرکت  می بایست نمود تا وارد دره طالقان شده و به شهرک طالقان می رسیم. پس از رسیدن به   پست نیروی انتظامی مستقر در مسیر لار و جاده آسفالته فرعی شده و به سوی غرب کم کم   ارتفاع را کم کرده و با عبور از آبادیهای سنگ بن و کمپ سر به کماکان و سپس به کناره   نیلگون دریاچه سد طالقان می رسیم. و به سمت روستای حسنجون که در 5 کیلومتری شهرک   مرکز طالقان واقع شده است حرکت می نمائیم زیرا مسیر صعود به شاه البرز از این روستا   و عبور از باغ ها و در امتداد رودخانه امکان پذیر است.

روستای حسنجون روستایی   ییلاقی با باغات میوه است که از این مکان شاه البرز به خوبی با گردنی برافراشته به   سمت چپ و در جهت شمالی پیداست که جریان رودخانه از کنار آن می گذرد. دره حسنجون به   سمت شمال گسترده شده و دره ای خوش آب و هوا است و دارای ارتفاع حدود 1935 متر از سطح دریا می باشد. روستای سید آباد حسنجون از روستاهای آباد و پر رونق طالقان است.

گزارش برنامه :
بر اساس برنامه ریزی انجام شده در تاریخ 93/8/23 با حضور 18 نفر از همنوردان باشگاه کوهنوردی پیام برنامه کوهپیمایی به منطقه دوروان طالقان انجام شد. 

ادامه مطلب ...

صعود و بررسی قله شاه البرز 93/8/22.23

طی برنامه ای از پیش تعیین شده تیمی متشکل از هم کاران کارگروه هیمالیا نوردی استان تهران برای شناسایی بهتر قله شاه البرز ( منطقه طالقان ) به منظور بررسی مسیر به سمت قله سپید قوطور در مورخ 22 /8 /93 ساعت 4 صبح تهران را به سمت طالقان ترک کرد.تیم فوق کار خود را در ساعت 6.30 بامداد شروع و حرکت خود را ا زروی یال زمستانه ادامه داد. تیم در ساعت 4 بعد از ظهر در زیر خط الراس حدود 4000 متر کمپ خورا برقرارنمود.
23 /8/ 93 جمعه
ساعت 8 تیم کمپ را برای بررسی دقیق منطقه و قله با همراه داشتن یک حلقه طناب 60 متری . میخ . چکش . و دیگر ابزار های فنی ترک نمود .ساعت 9.15 تیم بر فراز قله 4280 متری شاه البرز ایستاد و تصویری با یاد هیمالیا نورد فقید زنده یاد مهدی عمیدی ثبت نمود .پس از بررسی های لازم ساعت 11 تیم به کمپ برگشته و راه باز گشت را پیش گرفت.
افرد حاضر در این برنامه :
اقای یونس رضا خانی (سرپرست)-محمدرضا افکاری-محمد رضا رضایی-پدرام قاضی

گزارش برنامه صعود به قله 3150 متری خوراسان کوه 93/8/23

فشند نام روستایی است در ۷۵ کیلومتری غرب تهران که در شمال هشتگرد واقع شده‌است. این روستا از نظر حوضهٔ آبریز کوهستانی و دشتهای آبرفتیِ به مساحت ۹۶۰۰ هکتار از بزرگ‌ترین روستاهای ایران است. سیب زمینی که در زمان سر جان ملکم وارد ایران شده بود نخستین بار در ایران در این روستا کشت شده است که به دلیل کیفیت، سیب زمینی پشندی زبانزد شده است. قوچ فشندی و زغال سنگ از دیگر دلایل شهرت این روستا هستند. همچنین فشند از نخستین روستاهای ایران بوده است که مدرسه به سبک نوین در آن دایر شده است.
روستای پشند در دامنهٔ رشته کوه البرز قرار دارد، که منطقهٔ طالقان در شمال این کوه‌ها و در حد فاصل روستا تا جلگهٔ مازندران قرار دارد. پشند از سمت غرب با روستای خور و روستای سیفتارک ، از سمت شرق با روستای آردهه، کوشک زر و سیفستان و از جنوب با یِنگی امام و هشتگرد همسایه‌است. پشند ۲۰۰۰ نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر ۹۲۰۰ هکتار دارد.

خوراسان کوه به معنای طلوع خورشید ،در غرب البرزمرکزی این قله در  ارتفاع ۳۱۵۰ متر واقع شده است که مرز بین ساوجبلاغ و طالقان می باشد که منطقه زیبای طالقان و دریاچه آن ازبالای این قله قابل رویت میباشد.

قله خوراسان کوه از سه نقطه ولیان، طالقان و فشند قابل دستیابی است این قله از سمت غرب به قلعه ارژنگ و قله آسمان کوه و از سمت شرق به قله های گزانایورد،اودل و شاه کرم متصل است. 

گزارش برنامه             

جمعه 93/8/23 ساعت 6:15 صبح حرکت خود را با پیوستن همنوردان از هشتگرد و شهر جدید هشتگرد، از دروازه فشند به سمت دره آغاز کردیم. با سرقدمی جناب آقای سیفی حرکت را در صفی منظم ادامه دادیم. در ساعت های 8.15 و 9:30 استراحتی کوتاه در مسیر نمودیم که در این بین جناب آقای یونس رضاخانی توضیحاتی در مورد نحوه تغذیه در این فصل و انتخاب پوشاک مناسب ارائه دادند. برف زیبا در خلال کوهپیمایی شور صعود را دو چندان نموده بود و سرانجام در ساعت 11 موفق به صعود به قله 3150 متری خوراسان کوه شدیم. بعد از گرفتن عکس های یادگاری به پایین حرکت نموده و در مکانی مسطح به دور از وزش باد به  استراحت پرداختیم  و سرانجام ساعت 2:30 به دروازه مبدا رسیدیم.
سرپرست برنامه :یونس رضاخانی
افراد شرکت کننده : محمد جعفر سیفی- یونس رضاخانی- مهدی مخابری- مهدی علیخانی- مرتضی رکوتا- بهرام امین لو- مهرداد ارجمندی- الناز زریک-لیلا رجبی- مرجان حیدرزاده

مسابقات سنگنوردی قهرمانی استان البرز ( رشته سرطناب ) در تمام رده های سنی ( آقایان )


مسابقات سنگنوردی قهرمانی استان البرز ( رشته سرطناب ) در تمام رده های سنی ( آقایان)

زمان : پنج شنبه مورخ93/08/29 ساعت 8 صبح

مکان : کرج – نرسیده به سه راه گوهردشت – پائین تر از بازار ملاصدرا – ضلع جنوبی دبیرستان شهید رجائی – سالن ورزشی شهید بهشتی

مهلت ثبت نام : شنبه مورخ 93/08/25

جهت ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09124647952 ( آقای سرحدی ) و 09128449094 ( آقای حبیب مهر ) تماس حاصل فرمائید .

برگزاری کلاس آموزش حقوق کوهنوردی


به اطلاع مسئولین هیئت ها ، باشگاهها و گروههای کوهنوردی می رساند ؛ هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز در نظر دارد ؛ کلاس آموزشی " حقوق کوهنوردی " را روز پنجشنبه مورخ 93/09/06 از ساعت 14 لغایت 19 به مدرسی آقای شهنام جباری ، در دفتر هیئت استان واقع در باغستان ، مجموعه ورزشی انقلاب ، برگزار نماید . لذا از کلیه علاقمندان به شرکت در این کلاس به خصوص مسئولین باشگاهها و گروهها دعوت بعمل می آید در این کلاس حضور بهم رسانند .

لازم بذکر است جهت شرکت کنندگان در این دوره گواهی صادر می گردد .

اطلاعیه

به استحضار می رسانیم با توجه به حضور ریاست محترم هلال احمر شهرستان ساوجبلاغ لطفا در جلسه روز سه شنبه 93/8/20 شرکت فرمایید.

باشگاه کوهنوردی پیام