باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه خرس چر(4120 متر)

برنامه قله خرس چر پیام ساوجبلاغ  مشترک با خانه ی کوهنوردان  نظر آباد، روزهای پنجشنبه  و جمعه مورخ 92/3/30.31 برگزار گردید. ساعت 7/9 دقیقه صبح پنج شنبه از هشتگرد به سمت طالقان (روستای پراچان )حرکت نموده و ساعت 11:30دقیقه به روستای پراچان طالقان رسیدیم .پس از مشخص شدن جلو دار و عقب دار و تقسیم چادر بین اعضای گروه ساعت 12 از پراچان حرکت نمودیم پس از گذشتن از سومین پل بر روی رودخانه، از سمت راست مسیر، پاکوبی وجود دارد که امتداد این مسیر به دره ای منتهی می شود که به دلیل وجود درختان و باغ ها از ابتدای مسیر مشخص نیست . پس از طی قسمتی از مسیر در امتداد رودخانه ، به آبشار زیبایی رسیدیم و پس از گرفتن چند عکس به راه خود ادامه داده  و با خروج از دره ساعت 13:50دقیقه به گوسفندسرا رسیده و پس از توقفی کوتاه دوباره به میسر خود ادامه دادیم.در ساعت 14:45ابتدای یال مشرف به تیغچالک کمی بالاتر از رودخانه برای صرف نهار توقف نموده و ساعت15:30 شیبی را که به یال منتهی می شد طی کرده و باقیمانده راه را بر روی پاکوب به سمت تیغچالک طی نمودیم. ساعت 18 به تیغچالک رسیدیم که محلی ها برای دسترسی به آب لوله ای را در آنجا قرار داده اند.پس از برداشتن آب به سمت رمضان دره حرکت نمودیم.پس از پشت سر گذاشتن چند برفچال به سمت رمضان دره سرازیر شدیم که دارای آب بسیار گوارایی می باشد در ساعت 20در محل گوسفند سرا اقدام به برپایی چادرها نمودیم . در ضمن در طول مسیر لوله ی آبی(به طول 16 کیلومتر) که اهالی روستای دیزان برای تأمین آب شرب روستا از رمضان دره به دیزان تعبیه نمودند، قابل مشاهده بود .

صبح روز جمعه ساعت 5:5 دقیقه ی صبح به سمت قله ی خرس چر حرکت کرده ،در زیر قله، شیب تندی به همراه سنگ های ریزشی وجود داشت که همنوردان با احتیاط و دقت از آن عبور نمودند .پس ازآن قسمت آخر مسیر را نیز دست به سنگ  شده  و با بستن طناب همنوردان یکدیگر را برای صعودی بی خطر حمایت نمودند و در نهایت ساعت 8:5 دقیقه به قله رسیدیم و از مناظر زیبای اطراف آن که شامل کوههای آزاد کوه ،شاه البرز، علم کوه ، لشکرک و......لذت بردیم. پس از گرفتن عکس ساعت 8:35 دقیقه به سمت چادرها حرکت کرده ساعت 10:15 دقیقه به محل  برپایی چادرها رسیدیم و پس از استراحتی کوتاه ساعت 10:45 به سمت پایین سرازیر شدیم ساعت 14:30 دقیقه در میان باغ ها به صرف نهار پرداختیم و در نهایت ساعت 15:15 دقیقه به روستای پراچان رسیدیم .و ساعت 18:30 دقیقه به نظر آباد و هشتگرد رسیدیم .

نفرات شرکت کننده:

 آقایان :رضا جلیوری (سرپرست باشگاه پیام ساوجبلاغ) ، نادر یوسفی ، ارسطو و محمد آقااحمدی .

 خانم ها :طاهره زارع و فاطمه حاجی.

آقایان : علیرضا یوسفیان (سرپرست خانه کوهنوردان نظر آباد) ، احمد روزبهانی ، رضا اسدی ، یوسف تقی زاده ، سهراب کاکاوند ، حسین عمرانی .(بهرام خانی و مهدی صادق زاده، میهمان ).

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد