باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه صعود به قله جارو 92/2/13

موقعیت : شهرستان اشتهارد - بخش پلنگ آباد روستای جارو

ارتفاع قله 2100 متر – بهترین زمان صعود اردیبهشت ماه ,  نیمه اول خرداد

      

در برنامه سه ماه صعود های باشگاه پیام ساوجبلاغ در روز جمعه 92/2/13  قله جارو در نظر گرفته شده بود این قله در شهرستان اشتهارد روستای جارو واقع شده است .طبق هماهنگی روز چهارشنبه در جلسه باشگاه , ساعت 6 صبح روز جمعه از هشتگرد به سمت نظرآباد حرکت کردیم و بعد از سوار کردن دو تن از همنوردان  به سمت جاده نجم آباد حرکت کردیم . بعد از رسیدن به شهرستان اشتهارد در حدود 15 کیلومتر از شهرستان اشتهارد به سمت ماهدشت حرکت کردیم تا به جاده روستای جارو رسیدیم از داخل روستا به سمت شرق جاده اختصاصی مرغداری و باغ ها حرکت کردیم  ودر محل مناسب از ماشین پیاده شده و از مسیر باغ ها که بسیار زیبا و با صفا بود به چشمه چهل دختر رسیدیم و بعد از صرف صبحانه با سرقدمی جناب یونس رضاخانی و سرپرستی رحیم رحیمی از مسیر دره به سمت قله حرکت کردیم که در مسیر چند جا دست به سنگ شدیم و ساعت 11:35 دقیقه به اتفاق کلیه 18نفر گروه به قله صعود کردیم و با هماهنگی مسئول فنی به چند قله همجوار نیز صعود شد .و بعد از مسیر غربی قله به چشمه چهل دختر جهت صرف نهار بازگشتیم . ساعت 14 به سمت ماشین حرکت کرده برای بازگشت به هشتگرد . قله جارو در اردیبهشت ماه بسیار زیبا و با پوشش گیاهی فصل بهار پوشیده شده است و از قله دشتهای همجوار بسیار چشم انداز زیبایی دارد .

نفرات صعود کننده : یونس رضاخانی (مسئول فنی)-رحیم رحیمی(سرپرست) – فرشاد رضاخانی – منصور قره داغی – نادر یوسفس – محمد آقا احمدی – شمس اله ترک – مهدی کلهر(عکاس) – آقای باقری – مهین باقری – سحر نوروزی – الهه شیرزاد – خانم دامک – لیلا رجبی – فریبا نادری – فریده نادری – مهدی زعیم دار (راننده) – آقای کبودوند(میهمان)    

۱۲ اردیبهشت روز معلم مبارک باد

استاد ارجمند جناب آقای یونس رضاخانی روز معلم روز پاس داری از ارزشهای گرانقدر شماست خواهشمندیم بهترین تبریکات همنوردان و شاگردان خود را پذیرا باشید.

**********************

۱۱ اردیبهشت رو جهانی کارگر مبارک باد

هنر کارگران است که ایران آباد

کار بسیار هنــــــــــــــــــر را بنیاد

همت ای اهل هنــــــــــر بار دگر

تا شــــــــــود کل وطن خرم وشاد

روز کارگر گرامی باد

***روز زن مبارک***


*****************************************
سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر

قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان بر همه زنان عالم مبارک باد


**************************************************************

گزارش برنامه صعود به قله شاه نشین۹۲/۱/۲۳


طبق برنامه پیش بینی شده باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ در تاریخ ۹۲/۱/۲۳ برای صعود به قله شاه نشین ساعت ۶ صبح روز جمعه شروع به حرکت نمودیم.
با عدم حضور به موقع دوستان تازه وارد برنامه با ۲۰ دقیقه تاخیر شروع گردید.قابل ذکر است در این برنامه همنوردان عزیز در گروههای کوهنوردی خانه نظر آباد و همین طور گروه آسمان کوه هیو نیز حضور داشتند و تعداد شرکت کنندگان این برنامه را به ۲۹ نفر افزایش دادند.

اعضائ محترم سه گروه در ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه در حیاط امامزاده سیراب برای صرف صبحانه دور هم جمع شدند و بعد از ۱۵ دقیقه استراحت برای ص
عود آماده شدند.در طی مسیر دیدن دره های سرسبز با پوشش گیاهی و گلهای زیبای
مخصوص ماه فروردین
و همینطور حیواناتی همچون خرگوش و اسبهای رنگارنگ که مشغول گشت و گذار در این طبیعت مطبوع بودند بسیار دلنشین و برای همه همنوردان بسیار لذت بخش می نمود.علیرغم اینکه 5 نفر از همنوردان به علت حضور کوهنورد خردسال تغییر مسیر داده و به سمت چشمه آب زندگانی حرکت نمودند سایر همنوردان راس ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه به بالای قله و دکل رسیدند و پس از رفع خستگی و استراحتی کوتاه و گرفتن عکسهای دسته جمعی مسیر را به سمت چشمه آب زندگانی طی نموده و به سمت پایین حرکت نمودند و در ساعت ۱۲ و ۵ دقیقه برای صرف ناهار همه همنوردان در اطراف چشمه جمع گردیده و پس از صرف ناهار و چای ساعت ۱۵ و ۵ دقیقه برای برگشتن آماده گردیدند.

امیدوارم سال جاری برای همه همنوردان حاضر در این برنامه همیشه بهاری و سبز باشد.

مسئول فنی: آقایان رحیمی،یوسفیان،معدنکن

عکاس:آقای کلهر

سرپرست برنامه:سرکار خانم شعبانی

کوهیپیمای عمومی به منطقه سیراب به مناسبت روز جهانی زمین پاک انجام شد

مورخ روز جمعه ۹۲/۲/۶برنامه کوهپیمایی عمومی به مناسبت روز جهانی زمین پاک، هوای پاک به منطقه سیراب توسط کوهنوردان منطقه ساوجبلاغ انجام گرفت. مهم‌ترین هدف از پرگزاری روز زمین پاک آگاه‌سازی و جلب افکار عمومی در راستای بهسازی محیط زیست و جلوگیری از آلوده‌سازی بیشتر زمین به‌ عنوان اصلی‌ترین عنصر حیات بود. این مراسم با هدف بالابردن روحیه همکاری و مشارکت اجتماعی در کودکان، ایجاد زمینه برای علاقمند شدن افراد به آموزش و یادگیری در زمینه مفاهیم طبیعت و حفظ محیط زیست برگزار شد.

در این کوهپیمایی عمومی جمعی نزدیک به ۲۵۰ نفر از گروه های مختلف اعم از باشگاه کوهنوردی پیام، انجمن کوهنوردان ساوجبلاغ ،خانه کوهنوردان نظرآباد، آسمان کوه هیو، شهر جدید هشتگرد، شهید کیان پیشه فشند، مدرسه مهر مادر هشتگرد، البرز هشتگرد، کوهسار، اداره محیط زیست ساوجبلاغ و فرمانداری ساوجبلاغ ... حضور داشتند.

با هماهنگی های از قبل انجام شده با تمام گروه ها و باشگاه های کوهنوردی منطقه، حرکت اصلی ۸ صبح از ابتدای روستای شلمزار به سمت امامزاده سیراب آغاز شد. تمامی افراد متشکل از گروه های سنی مختلف حرکت را به صورت کاملا منظم و در یک صف با سرپرستی آقای نادر یوسفی ، سر قدمی آقای رحیم رحیمی و عقب داری آقای اسحاق عبدی  ادامه دادند که در نهایت بعد از یک کوهپیمایی آرام ساعت ۹:۵۰ تصمیم به صرف صبحانه و استراحت در یک مکان مسطح و برگزاری مراسم بالای امامزاده گرفته شد.

بعد از استراحتی کوتاه همه افراد گرد هم آمدند و مراسم با سخنرانی آقای نظم ده آغاز گشت. سپس ادامه مراسم با سخنان رئیس اداره محیط زیست ساوجبلاغ جناب آقای لشگری در خصوص پوشش های گیاهی منطقه، وضعیت جغراقیایی منطقه همراه گردید. سپس رئیس اداره ورزش و جوانان هشتگرد جناب آقای عقبایی در مورد اهداف اجرای برنامه و ترغیب خانواده ها به انجام ورزش کوهنوردی و کوهپیمایی به صحبت پرداختند. در ادامه رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان ساوجبلاغ جناب آقای یونس رضاخانی ضمن تقدیر و تشکر از ریاست محترم اداره ورزش و جوانان و اداره محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ و تمامی دست اندرکاران در جهت اجرای این برنامه، از طرف تمامی کوهنودران شهرستان ساوجبلاغ و جامعه کوهنوردی خواستار جلوگیری جدی از شکار بی رویه در منطقه شدند.

در ادامه مراسم مختلفی اعم از طناب کشی، مسابقه نقاشی، مسابقه عکاسی و بازی های سنتی بین افراد شرکت کننده در برنامه انجام گرفت که در انتها جوایزی به رسم یادبود تقدیم افراد گشت. در این میان گروهی از کوهنوردان صعودی مشترک تا چشمه آب زندگانی را به حاصل رساندند.

در نهایت ساعت ۱۳ مراسم در منطقه پایان پذیرفت و همه افراد در ساعت ۱۴:۳۰ در پارکینگ شلمزار به هم پیوستند .

در خاتمه از تمامی دست اندر کاران از جمله اداره محترم محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ، اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ، فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ، هیئت  و گروه های کوهنوردی و شهرداری گلسار تقدیر و تشکر می نماییم.