باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam
باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

هشتگرد.خیابان آزادگان.خیابان خرازی.باشگاه ورزشی میرزاکوچک خان.خانه کوهنورد- تلفکس :44212350 . تلگرام : @bashgahekohnavardipayam

گزارش برنامه صعود به قلل تخت ، گزآنایورد و خراسانکوه

نوع برنامه : کوهپیمایی ، تمرین ثابت گذاری ، صعود و فرود با استفاده از تجهیزات انفرادی و ابزار فنی یومار

شروع برنامه : صبح جمعه مورخه 29/08/94 ساعت 6

پایان برنامه :  عصرجمعه  مورخه 29/08/94 ساعت 17

منطقه اجرا: شهرستان ساوجبلاغ روستای فشند و ارتفاعات مشرف به منطقه طالقان

شرح منطقه:

درابتدای مسیرقله تخت ودر ادامه مسیر قله گزآنایورد وخراسان کوه در ارتفاعات مشرف به منطقه طالقان واقع شده اند. حدود ارتفاع قله گزانایورد 3100 متر و حدود ارتفاع قله خراسان کوه 3150 متر میباشد که  دارای مسیر صعودی بسیار زیبا هستند.

مبدأ صعود این قلل از مسیرهای واقع در روستای فشند و روستای ولیان در شهرستان ساوجبلاغ است.

مسیر فاقد جانپناه بوده ومنطقه دارای امنیت کامل ولی فاقد امکانات امدادی بوده و تا قسمتهایی از مسیر،تا مقداری بعد از روستا سیم کارت های همراه اول دارای آنتن دهی می باشند.

 

شرح برنامه:

طبقه برنامه پیش بینی شده و هماهنگی بین اعضای گروه و تصمیم سرپرست برنامه قرار بر این شده ساعت 5 صبح جمعه نفرات شرکت کننده از مقابل اداره پست هشتگرد با ماشینهای شخصی به سمت روستای فشند حرکت کنند که طبق روال همنوردان ساعت 5 صبح به سمت محل مشخص شده حرکت کردند.

با توجه به بارندگی شب قبل در مسیر حرکت با مه شدید مواجه شدیم که حرکت به کندی صورت پذیرفت.

حدود ساعت 5:40 صبح دقیقه در روستای فشند و محل شروع برنامه نفرات شرکت کننده گرد هم آمدند و با توجه به وجود برف در منطقه مشغول به پوشیدن پوشاک مورد نیاز و بستن گتر شدند و پس از آمادگی لازم در ساعت 6 صبح برنامه آغاز شد.

با عبور از مناطق سنگی به منطقه ای رسیدیم که به صلاحدید مسئول فنی و سرپرست برنامه جهت تمرین فرود ، با استفاده از طنابچه های انفرادی کار حمایت و فرود نفرات صورت پذیرفت.هدف از آموزش نحوه فرود و چگونگی استفاده از طنابچه انفرادی مد نظر بود.

پس از اتمام آموزش ،ادامه پیمایش مسیر مجدد انجام شد.

مسیر دارای برف و وزش بادی وجود نداشت.

حدود ساعت 9 صبح نزدیک به قله تخت پس از طی 2 ساعت مسیر با توجه به وجود سرما و برف به صورت سرپایی چند دقیقه ای  جهت صرف صبحانه در نظر گرفته شد.

سپس به سمت قله تخت و گزآنایورد ادامه مسیر دادیم.

در ادامه مسیر یک نفر از همنوردان و عقب دار به صلاحدید ادامه مسیر نداده و به محل شروع برنامه بازگشتند.

قبل از قله گزانایورد در مسیر صعود ازسنگها مجدد با نظر سرپرست برنامه ، چگونگی کارگاه زدن و صعود با ابزار یومار آموزش داده شد و همچنین نکات دیگری عنوان گردید.

پس از اتمام بحث آموزش مجدد مسیر قله در پیش گرفته شد و برف سبکی شروع به باریدن کرد.

به صلاحدید سرپرست برنامه و با وجود عمق بالای برف هریک از همنوردان به ترتیب به عنوان جلودار در ابتدای گروه جهت برف کوبی قرار میگرفتند تا اینکه حدود ساعت 2 بعدالظهر برفراز قله خراسانکوه ایستادیم.

بعد از گرفتن چند عکس با توجه به بارش برف، به سمت پایین حرکت آغاز شد و پس از گذشت حدود 2:30 دقیقه به محل شروع برنامه رسیدیم و برنامه با موفقیت به اتمام رسید.

شرکت کنندگان در برنامه: ارسطو آقا احمدی - محمد آقا احمدی –  محمد صابری زاده- مهدی مخابری ـ عبدالکریم ملامحمدی – مهدی میرزائیان – رضا بزرگی – رضا جلیوری – محمد صادق جوکار –  سید علیرضا حسینی - بهرام امین لو

 

سرپرست برنامه و گزارش : سید علیرضا حسینی

مسئول فنی : رضا جلیوری

جلو دار : عبدالکریم ملامحمدی

عقب دار: محمد صادق جوکار

مسئول محیط زیست: بهرام امین لو

عکاس : محمد آقا احمدی

امداد و نجات: سید علیرضا حسینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد